-
Romania turistica in cataloagele germane
Am citit zilele trecute in Cotidianul din 1-3 august 2008 un articol care anunta eforturile Ministerului Turismului de a include destinatii din romania in cataloagele marilor touroperatori germani.
Din curiozitate, am intrat pe site-urile lor sa vad ce gasesc la capitolul Romania:
- Dertour.de – are informatii despre tara si oferte de cazare pentru Brasov, Bucuresti, Cluj, Constanta, Iasi, Sibiu, Timisoara, Tulcea
- ITS.de – oferte de cazare doar pentru Constanta
- ThomasCook.com – are cateva informatii despre Romania si 3 hoteluri din Poiana Brasov
- ThomasCook.de – nu am gasit nici o oferta pentru sau informatie despre Romania
- Neckermann-Reisen.de – nimic pentru Romania
- TUI.com – nimic pentru Romania
Deocamdata. Pentru ca Romania are un buget alocat pentru promovarea destinatiilor sale turistice in strainatate, iar rezultate trebuie sa apara. Totusi, consider ca lucrurile se misca prea incet si pierdem multe trenuri.
Daca vor fi oferte ale agentiilor de turism pentru statiuni romanesti, asta va fi foarte bine. Sunt foarte curioasa cum vor fi prezentate aceste destinatii turistice.
Insa daca vor si veni strainii sa-si petreaca vacantele in tara noastra, asta e cu totul alta poveste. Mai ales ca ei reactioneaza imediat daca ceva nu le convine si opiniile lor sunt credibile si se imprastie rapid, in special prin mediul online.
Asadar, merita urmarite eforturile Ministerului Turismului si analizate cifrele. Ele vor spune daca strainii ne plac sau nu.
Dupa cum vad eu lucrurile, Romania se gaseste in situatia vanzatorului care are un produs de proasta calitate, pe care nici cei din comunitatea lui nu-l agreeaza prea mult. Eforturile de crestere a calitatii sunt mari, costa bani si timp insa se merita. Singurul factor declansator este interesul: de ce sa imbunatateasca calitatea daca tot sunt cumparatori, chiar din ce in ce mai multi, desi autohtoni? Daca s-ar vrea, cu siguranta s-ar putea.
Sunt multe de spus pe aceasta tema, insa conteaza numai ceea ce face. Si deocamdata nu sunt decat planuri pe hartie, care nu valoareaza nimic daca nu sunt puse in practica. Viziunea fara actiune este doar un vis. In cazul nostru, un vis frumos…
22 Aug
Etichete: cataloage, germania, oferte, Romania
Turismul din Romania era mai bine recunoscut in anii 70 .Pacat ca nu stim sa ne remarcam pe piata turistica, avem ce vinde si clientela exista, doar calitate si interes local redus. Trebuie fiecare dintre noi sa ajute la promovare, chiar sa luam legatura cu diversi touroperatori.
Referitor la turistii care ne viziteaza tara, citeam acum cateva zile in Adevarul ca italientii refuza Romania ca destinatie pentru vacantele lor pe fondul infractiunilor comise de romani in Italia.
Ministerul Turismului isi indreapta eforturile cu totul in alta parte, si, in loc sa spele obrazul tarii, mai mult il intineaza.
Totusi lucrurile se misca forte incet din puct de vedere al promovarii externe … pacat ca avem foarte multe atractii turistice pe care le punem prea putin in valoare.
Romania nu cred ca a stat vreodata bine la capitolul promovare. Sunt lucruri de nivel elementar care au fost ignorate total si care ar fi putut ajuta la promovarea obiectivelor turistice.
In al doilea rand, ignoranta e raspandita atat la nivelul conducerilor locale cat si printre turistii autohtoni care-si lasa urmele in spate pe oriunde trec. Ca turist nu mergi intr-o locatie care este promovata ca fiind plina de gunoaie. Toate obiectivele turistice au o organizare precara, iar cand afluenta de turisti e mai mare se creeaza haos.
Cred ca intai trebuie lucrat la aceste aspecte: curatenie, organizare si apoi se poate face promovarea.